Kuressaare Ametikooli restoranis on esimese kutsekoolina iseteeninduskassa

Septembri keskel avas uksed uuenduskuuri läbinud Kuressaare Ametikooli restoran, ühe uuendusena kasutatakse esimese kutsekoolina Eestis iseteeninduskassasid. 

„Küsisin kolm aastat tagasi Haridus- ja Teadusministeeriumilt, kas Erply kassasüsteemidel oleks iseteeninduskassa võimalus. Ministeerium võttis selle omalt poolt vedada,“ rääkis ametikooli IT-juht Andri Võrk. Ta selgitas, et protsess oli aeganõudev, osapooli, kellega tuli suhelda, oli palju: HTM, Erply ja tema arenduspartnerid, Swedpank, makseterminali tarnija Hansab jt.

„Päris palju tegime loogilisi teste, et vigu kõrvaldada. Näiteks ei tohi tekkida võimalust, et kui kaal ilma taara ehk taldrikuta näitab negatiivset numbrit, siis makstakse raha hoopis kliendile,“ rääkis Võrk. „Täna süsteem töötab, arendame veel edasi kasutajamugavust, et mõned ekraanivajutused vähemaks saada.“ Ametikooli restorani lõunabuffeest saab iga külastaja tõsta taldrikule neid toite, mida ta pakutavast ise soovib ja omale sobivas koguses. Hind sõltub taldrikule tõstetud toidu kaalust. Seetõttu on kaalusüsteemil iseteeninduskassa juures oluline roll. Iseteeninduskassas saab maksta ka mobiiltelefonis oleva pangakaardiga. ​

„Tahame jõuda ka sinna, et iseteeninduskassa oleks ka restorani teises otsas, kus on õpilastoidu lett. Õpilane saab siis oma toidu võtta ja õpilaspiletiga selle kassas registreerida,“ rääkis Võrk.

Ametikooli restoran ehitati ümber sel suvel. Senine sisustus oli pea 20 aastat vana ning ajast ja arust. Inimeste nõudmised on muutunud. Soovitakse kiiret teenindust, kus toidu kvaliteedis järeleandmist ei oleks. „Meil teevad kokaõpilased oma juhendajatega väga häid toite, mida mina iga päev samuti naudin.“ rääkis ametikooli teenindusjuht Anu Soosaar.

„Meie kontseptsiooni osa on olla paindlik ja pakkuda vaheldusrikkust ja kiirust,“ rääkis Soosaar. „Külalised näevad toidu buffee-letis ära ja saavad teha valiku oma silmadega. Tõsta taldrikule täpselt seda, mis meeldib ja kui palju meeldib. Meie menüü vaheldub iga päev ja nii ei teki üksluisust. Maksmine toimub sekunditega. Oleme ainus sellise kontseptsiooniga lõunakoht Kuressaares.“

Iga päev on ka supi- ja magustoidu valik ning taimetoit. „Kiire teenindus ja kvaliteetne toit on märksõnad ka õpilaslõuna pakkumisel – et nad jõuaksid vahetunni ajal teha ka midagi muud,“ rääkis Soosaar. „Nagu pea kõikides koolirestoranides on ka meil tipphetkedel järjekorrad, aga  uus kahepoolne buffeelett ning õpilapileti viiplemine pani selle kiirelt liikuma.“