Võistlema asuvad vastuvõtu administraatorid ja majutusteenindajad

Homme, 6. aprillil toimub hotell Lydias vastuvõtuadministraatori kui ka majutusteenindaja kutsemeistrivõistlus. Tegu in individuaalse võistlusega kutsekooli õpilastele.

Vastuvõtu administraator

Võistlustöö sisuks on  võistelda vastuvõtu administraatori tööülesannetes, mille käigus tuleb lahendada situatsioonülesanded (suuliselt ja kirjalikult). Kõik võistlusülesanded tuleb lahendada inglise keeles. 

Võistlusülesannete situatsioonid valitakse vastuvõtu administraatori igapäeva tööülesannete hulgast. Võistlejal on kasutada hotelliinformatsioon (teenused, lisateenused, tubade tüübid, hinnakiri, vabade tubade aruanne), arvuti internetiga, telefon, paberid ja kirjutusvahendid, võtmekaardid ning registreerimiskaardid. Hotell, mille põhjal võistlussituatsioonid läbi viiakse, asub Leedus, Vilniuses 

Võistlussituatsioone on viis: 

  1. Külastaja sisseregistreerimine (võib olla nii broneeringuga külastaja või walk-in, vautšeriga, garantiikirjaga vms broneeringuga). Aega 20min (koos ülevaate andmisega situatsioonist);  
  1. Piirkonna turismiinformatsiooni tundmine ning vaba aja veetmise võimaluste tutvustamine hotellikülastajale. Aega 20min (koos ülevaate andmisega situatsioonist); 
  1. Väljaregistreerimine (probleemsituatsiooni lahendamisega). Aega 20min (koos ülevaate andmisega situatsioonist). 
  1. Telefoni kõne, mille põhjal tuleb vormistada kiri (võib olla kinnituskiri, pakkumine, informatsiooni jagamine vms). Aega 30min.  
  1. Kirjalik ülesanne, mille jooksul tuleb koostada üks võimalik järgnevatest kirjadest külalisele: kinnituskiri, päringule vastus, vastus kaebusele, vastus kaebusele online süsteemidest (nt tripadvisor.com või booking.com). Aega 30 min.  

Võistlusülesande lahendamiseks vajalikud erialased teadmised ja oskused:  

Ülesannete lahendamisel on oluline teenindaja kliendikesksete mõtteviiside rakendamine, väljendusoskus, leidlikkus, klienditeeninduslikud oskused, piirkonna tundmine, vastuvõtu administraatori tööülesannete ning vastutusala tundmine, erialase inglise keele kasutamine ja korrektne välimus.

Majutusteenindus

Võistlustöö sisuks on majapidamisülesannete sooritamine ning toitlustusteenindus. Võistlusülesannete püstitus on paigas, kuid konkreetne sisend antakse kohapeal.  

  1. MAJAPIDAMISÜLESANDED 

Võistleja võistleb numbritoa korrastamiseks kohase riietusega, jalanõude ja kaitsekinnastega. Numbritoa korrastamise võistlusel osaleb õpilane individuaalselt.  

  • Hotelli numbritoas voodi korrastamine (üks DBL voodi) – voodist pesu eemaldamine, uue panek lähtudes ergonoomilistest töövõtetest. Voodile pannakse lai tekk ning  voodikate. Aega 15 minutit.   
  • Hotelli numbritoas voodile “Turn down service`i “ teostamine. Voodi tuleb sättida külalisele valmis magamaminekuks. Aega 5 min.  
  • Hotelli numbritoas klaaspinna puhastamine, millel on minimaalselt kolm erinevat mustust. Klaaspinnaks võib olla näiteks aken, peegel, klaasuks vms. Aega 10 minutit.  
  • Käterätikute voltimine. Voltida rätikutest kaks identset voodikaunistust. Võistleja peab ise kaasa võtma 2 suurt rätikut (maksimaalsete mõõtmetega 100 cm x 200 cm, min 70*140 cm) ning kaks käterätikut (maksimaalsete mõõtmetega 50 cm x 70 cm, min 50*60 cm). Rätikute värvuse(d) võib võistleja ise valida. Lisaks võib kompositsioonide tegemisel kasutada abivahendeid (nt kummid, kunstsilmad vms). Rätikute kompositsiooni tegemisel tuleb silmas pidada, et lõpptulemusel peavad rätikud ka olema külalise jaoks kasutatavad (ehk siis kompositsioon peab olema lahti võetav ilma raskusteta). Aega 15min   
  • Särgi triikimine. Triikida meeste pikkade varrukatega triiksärk. Aega 10 min.   
  1. TOITLUSTUSTEENINDUS 

Võistleja võistleb hommikusöögiteenindajale kohase riietuse ja jalanõudega.  Võistlejal peab kaasas olema märkmik tellimuse võtmiseks ning kirjutusvahend, kõik muud vajalikud töövahendid on korraldaja poolt. Korraga võistleb üks õpilane.  

  • Hommikusöögiteenindus: 

Võistleja ülesandeks on serveerida kahele külastajale hommikusööki hotellituppa:  

  1. Võistleja tutvustab külastajatele menüüd ning võtab tellimuse. Menüüd tutvustatakse võistlejatele võistluspäeval.  
  2. Võistleja komplekteerib tellimuse ja serveerib külalistele. 
  3. Võistleja koristab nõud.  

Oluline on klienditeenindus hommikusöögil (tervitus, menüü tutvustamine, tellimuse võtmine), toitude ja jookide serveerimine, suhtlemine, tagasiside küsimine, teenindusjärgne koristamine.  Ülesande sooritamiseks aega 30 minutit.  

  • Täpsusvalamine  

Võistleja ülesandeks on jagada 750 ml punast veini (alkoholivaba) täpselt kuude (6) klaasi. Ühte klaasi võib valada ühe korra. Valamine toimub paremalt vasakule. Pudel peab saama tühjaks. Kasutusel on pokaalid mõõduga 356ml. Ülesande sooritamiseks aega 5 minutit.  

  • Salvrätikute voltimine  

Võistleja ülesandeks on voltida  5 erinevat riidest salvrätikut mõõduga 50*50 cm. Kohustuslikuks osaks on 2 funktsionaalset, 2 kõrget ja üks vabal valikul.  Ülesande sooritamiseks on aega 5 minutit.  

Võistlusülesannete lahendamiseks vajalikud erialased teadmised ja oskused:  majapidamistööde läbiviimine, numbritoa koristamine, triikimine, voodi korrastamine, käterätikute voltimine, toitlustusteenindus, serveerimine, komplekteerimine, jookide serveerimine.  

Kahe kutsemeistrivõistluse läbiviimiseks on moodustatud korraldustoimkond, kuhu kuuluvad Haridus- ja Noorteameti, ja Tallinna Teeninduskooli esindajad. 

Võistluse korraldamist rahastatakse ESF programmi „Tööturu vajadustele vastava kutse- ja kõrghariduse arendamine“ (PRÕM) ning riigieelarvelistest vahenditest.